Friday, April 10, 2015

bercerita

Haha...Bab cerita atau bercakap,nak diceritakan Zaman ke Zaman .. ..lama dh xdapat bercakap..hihihi...nak kenal ke? Ungkin ..Aku nak ceritakanlah pasal cerita unkin atau pasal ungkin bercakap...xixixi..ungkin nie Ada Adik pompan tau...haha..terbeliak Mata ungkin Bab bercakap akan perihal pompan .ungkin nie bukannya hebat tapi keistimewaan Dan kelebihan dia membuatkan mereka rasa kagum.,.adehhh..kes moralnya beb...pelakon je..sapa nama dia yg selalu buat dikir barat tu,.hebat..!!!boleh anda hebat...Mari kita lihat berapa ramai org suka pasal ungkin ni..Dan org yg tidak sokong..kena buka talian ke iklan...jawabannya kedua-duanya sekali.. Hahaha...suka Tak..!!jika suka. Gelak tau. ...Belum habis cakap pasal ungkin......
Bersambung...

Ungkin suka dengan permainan tradisi.Permainan yang digemari oleh beliau adalah rondes.Permainan ini diceduk dari mana tiadalah diketahui tetapi itulah permainan yang digemari oleh beliau.Permainan tersebut seakan berbentuk seperti baseball mungkin dari segi peraturan dan kiraan mata agak berlainan sedikit.Bersukan mampu menyihatkan badan dari segi fizikal tetapi bila tidak terkawal yang menjadi bahaya seperti sukan lumba motor atau lompat bergalah.JIka tanpa latihan yang secukupnya pasti perkara cedera dibadan bakal pasti dirasai.

Sekian lama ungkin berlatih rondes setiap pukulannya pasti tidak mengenai kayu pemukul walau beribu kali beliau memukul.Waktu tengahari untuk digunakan untuk makan tengahari habis digunakan untuk berlatih rondes

Beliau seringkali menjadi bahan ketawa dan ejekan.Semangat beliau dalam permainan tersebut cukup tinggi dan hasratnya yang tebal untuk menjadi pemain yang disegani.Pengakiharannya semangat beliau untuk bermain rondes semakin luntur.Beliau kehilangan keyakinan dan semangat untuk meneruskan pejuangan beliau semakin pemain rondes yang disegani.

Ketika waktu menghampiri senja beliau merenung kearah kayu rondes yabg diukir sendiri oleh beliau hampir saja beliau mahu mematah matahkan kayu rondes tersebut kerana kekecewaannya memukul bola dengan kayu tersebut.Sedar tak sedar beliau mula terfikir bagaimana kayu rondes tersebut boleh mengenai bola acap kali dihantar...

Inilah untung jika kita seorang yang rajin berusaha untuk menggapai sesuatu hasrat.

bersambung.....

Sedar dan tidak jiwa dan ketingkah laku ungkin menarik perhatian seorang gadis yang mana ungkin tidak menyedari perkara tersebut.
Hai abang ungkin tanpa disedari terpancut keluar perkataan itu dari mulut Mia ketika sedang bersendirian berangan seolah-olah sedang bertemu ungkin.
Mia apabila di rumah sering menyanyi sambil meluahkan apa yang terbuku dibenaknya.Abg ungkin Mia sayang abang ungkin.Jika ditakdirkan Mia pohon biarlah maut yang memisahkan kita ketika itu Mia berada di luar rumah sedang menyiram tanaman hiasan di halaman rumah.
Wahai bunga Melati mungkinkah Mia dapat memiliki hati abg ungkin?Mia bertanya pada bunga Melati?Bunga Melati akan berkata-kata atau tidak?Adakah Mia sekadari bernyanyi?
Tunggu sambungannya



No comments:

Post a Comment

Paparan yang sangat popular

Pendaftaran Percuma

Saya sebagai agen yang dibenarkan untuk mengaktifkan MyKad,Kedai dan Agen untuk menyertai Program Mykad Smartshopper.Program ini diperkenalkan oleh Affiliate Junction bertujuan membuka ruang dan peluang kepada mereka yang berminat dalam pengurangan kos perbelanjaan,pengiklanan,menambahkan lagi pelanggan dan pendapatan sampingan atau sepenuh masa.Pendaftaran adalah percuma
Hantarkan
1-NO MYKAD(IC)
2-ALAMAT
3-NO TELEFON
4-NAMA
5-E MEL
6-PILIHAN(mykad,kedai atau agen)
p/s kepada yang berminat memilih daftar kedai atau Agency
a)-Pastikan kedai memiliki sijil SSM dan internet.
b)-tetapkan tarikh dan tempat temujanji(tujuan memberi maklumat lanjut berhubung perkara program yang dimaksudkan)






Followers