Sunday, August 29, 2010

Terkenang

Photobucket
Pada masa  ini mula aku terkenang  pada bulan Raamadhan  yang  telah  lepas.Semasa belumnya  lagi Atuk  dan Nenek kembali  ke rahmatullah.Seperti kebiasaan bila tibanya Ramadhan kami pasti berbuka puasa  di rumah  mereka.Rumah yang  kini  telah tiada termasuklah juga tuanpunya rumah  ini.Cuba lihat pada gambar  di atas.Kejadian ini berlaku  selepas mereka telah  tiada di dunia ini.Rumah  mereka hangus  sama  sekali tiada apa yang  tinggal lagi melainkan tapak rumah  itu.Gambar  ini  di  kirimkan  oleh adikku.Semasa kejadian  aku  tidak  ada di  situ.aku  hidup  dalam perantaun di utara  Tanahair  tercinta.Kalau  tak silap  aku  kejadian berlaku  pada  2 tahun  yang  lepas  selepas  setahun  Atukku  kembali  ke  rahmatullah.Nenekku pula sebelum atukku  kembali  kerahmatullah.Semasa beliau  meninggal  dunia  aku  berada  di Kedah  kerana bekerja.Aku  tidak dapat  melihat  wajahnya  buat yang  terakhir ,kini aku  terkenang  semasa  keriangan aku menyambut  Ramadhan  dan  Syawal bersama mereka.Memang  dah menjadi resam manusia,hidup  pasti  merasai  mati.
Ya Allah,,sempena bulan  ramadhan  yang  mulia  ini ,kau  ampunilah  dan  rahmatilah keatas ruh atuk dan  nenekku agar  mereka terlepas dari seksaan  api  neraka.Juga  ke atas kaum  muslimin,muslimat,mukminin  dan mukminat....Amiin


No comments:

Post a Comment

Paparan yang sangat popular

Pendaftaran Percuma

Saya sebagai agen yang dibenarkan untuk mengaktifkan MyKad,Kedai dan Agen untuk menyertai Program Mykad Smartshopper.Program ini diperkenalkan oleh Affiliate Junction bertujuan membuka ruang dan peluang kepada mereka yang berminat dalam pengurangan kos perbelanjaan,pengiklanan,menambahkan lagi pelanggan dan pendapatan sampingan atau sepenuh masa.Pendaftaran adalah percuma
Hantarkan
1-NO MYKAD(IC)
2-ALAMAT
3-NO TELEFON
4-NAMA
5-E MEL
6-PILIHAN(mykad,kedai atau agen)
p/s kepada yang berminat memilih daftar kedai atau Agency
a)-Pastikan kedai memiliki sijil SSM dan internet.
b)-tetapkan tarikh dan tempat temujanji(tujuan memberi maklumat lanjut berhubung perkara program yang dimaksudkan)






Followers