Tuesday, June 19, 2012

pay attention


hello....hai...dalam  bulan ini topik apa yang hangat ye...kalau lihat dari mata pandangan kasar aku ...ianya  semua  benda-benda  yang  sihat..kalau  tak silap  mungkin daripada pergaulan aku sahaja...boleh aku tanya??...apa itu falsafah...??..betul ke falsafah itu panduan bagi orang berilmu atau pandangan???...kalau ikut daripada  segi menggali(bukan  gali lubang ye).. memang perlu falsafah  yang  mungkin  dari  pengalaman..betul  ke...aduuuuuhhh...kena rujuk  kepada doktor falasafah....
tukar topik lain...ok tak...
apa kata kita cerita  pasal siapa  itu  nabi...adakah mereka  tokoh  falsafah...tentu  sekali  bukan seorang  berfalsafah..betul  tak...??mereka itu ada kitab yang bukan  rekaan  mengikut hukum akal...kitab  mereka mengandungi hukum Aqidah... yang  datang daripada wahyu  kalam  Allah..
Para nabi diutuskan sebagai satu contoh  yang mana semua orang boleh  buat seperti para  nabi..dan pula seperti  hukum semulajadi(natural Law) dalam ertikata dalam konteks ketuhanan ianya dapat dikatakan daripada permintaan seseorang,semua  orang (doa)ataupun tanpa diminta... contohnya seperti  hujan...dan hujan sehingga banjir...
perghhhh.... bahaya  silap hari bulan cerita aku ini boleh menggugat ....bayangkanlah kita ada civil law dan  hukum syriah...
artilkel yang  aku tulis ini  hanya daripada pemahaman aku
yang merujuk  bahan-bahan yang sudah aku  baca...kalau salah  sila tulis  komen anda  nanti....

No comments:

Post a Comment

Paparan yang sangat popular

Pendaftaran Percuma

Saya sebagai agen yang dibenarkan untuk mengaktifkan MyKad,Kedai dan Agen untuk menyertai Program Mykad Smartshopper.Program ini diperkenalkan oleh Affiliate Junction bertujuan membuka ruang dan peluang kepada mereka yang berminat dalam pengurangan kos perbelanjaan,pengiklanan,menambahkan lagi pelanggan dan pendapatan sampingan atau sepenuh masa.Pendaftaran adalah percuma
Hantarkan
1-NO MYKAD(IC)
2-ALAMAT
3-NO TELEFON
4-NAMA
5-E MEL
6-PILIHAN(mykad,kedai atau agen)
p/s kepada yang berminat memilih daftar kedai atau Agency
a)-Pastikan kedai memiliki sijil SSM dan internet.
b)-tetapkan tarikh dan tempat temujanji(tujuan memberi maklumat lanjut berhubung perkara program yang dimaksudkan)






Followers