Sunday, January 23, 2011

Berita untuk Pengawal Keselamatan

Written by FoN on Friday, 21 January 2011 20:41   
Persatuan Perkhidmatan Kawalan Keselamatan Malaysia (PPKKM) yakin pengawal keselamatan di negara ini akan menerima gaji baru hujung bulan ini, walaupun rundingan kontrak dengan majikan belum dimuktamadkan.
Presidennya, Datuk Shaheen Mirza Habib berkata ini berikutan persetujuan kebanyakan pelanggan, sama ada dari pihak kerajaan atau swasta, dengan permintaan PPKKM supaya nilai kontrak bagi membekalkan pengawal keselamatan dinaikkan.

"Persatuan sudah terima saranan kerajaan untuk menaikkan gaji pengawal keselamatan bermula Januari tahun ini. Jadi, ia akan dilaksanakan. Bagaimanapun, untuk melaksanakannya di seluruh negara akan mengambil masa...ia dijalankan secara berperingkat-peringkat," katanya kepada Bernama.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan untuk menguatkuasakan gaji minimum pengawal keselamatan kepada RM500 hingga RM700 sebulan pada Jan 2011, mengikut kawasan, berbanding RM300 hingga RM400 pada masa ini.

Di bawah skim gaji baru, pengawal keselamatan akan menerima gaji bulanan sebanyak RM1,200 termasuk upah kerja lebih masa.

Shaheen berkata ketika ini, gaji pengawal keselamatan mengikut kawasan adalah RM700 bagi zon A (Kuala Lumpur, Selangor, Putrajaya, Pulau Pinang dan Johor Selatan), zon B (Terengganu, Perak, Pahang, Melaka, Negeri Sembilan dan Johor Utara) sebanyak RM600, zon C (Labuan, Sabah dan Sarawak) RM550, manakala zon D (Kedah, Kelantan dan Perlis) ialah RM500. - BERNAMA





No comments:

Post a Comment

Paparan yang sangat popular

Pendaftaran Percuma

Saya sebagai agen yang dibenarkan untuk mengaktifkan MyKad,Kedai dan Agen untuk menyertai Program Mykad Smartshopper.Program ini diperkenalkan oleh Affiliate Junction bertujuan membuka ruang dan peluang kepada mereka yang berminat dalam pengurangan kos perbelanjaan,pengiklanan,menambahkan lagi pelanggan dan pendapatan sampingan atau sepenuh masa.Pendaftaran adalah percuma
Hantarkan
1-NO MYKAD(IC)
2-ALAMAT
3-NO TELEFON
4-NAMA
5-E MEL
6-PILIHAN(mykad,kedai atau agen)
p/s kepada yang berminat memilih daftar kedai atau Agency
a)-Pastikan kedai memiliki sijil SSM dan internet.
b)-tetapkan tarikh dan tempat temujanji(tujuan memberi maklumat lanjut berhubung perkara program yang dimaksudkan)






Followers