Tuesday, July 17, 2012

17 Julai

Hari ini merupakan tanggal hari lahir saya maka genaplah  usia saya 40tahun.Saya memang tak pernah nak doa selamat ke atau parti.Paling tinggi ada ucapan selamat hari jadi dari adik  beradik.Itupun kalau mereka ingat.Bukan mereka perlu ingat sentiasa..mereka pun  ada harijadi yang  patut diingati contohnya ibubapa,anak suami atau isteri...seperti saya tak ramai yang perlu saya ingat selain adik  beradik sendiri dan ibubapa.Bukan kerana hipokrit sebab saya tidak pernah berkahwin lagi sebab itulah bebanan kuranglah  sedikit.Boleh menarik nafas lega...hhehe

Bagi pandangan saya  tiada yang  istimewa keatas diri  saya melainkan  saya kena  mencuba sedaya yang mampu.Jika saya  melakukan sesuatu yang melampaui  daya  saya  contoh mengangkat batu yang  sangat besar kemudian pikulnya dalam jarak 10KM sudah tentu  saya  tiada  berdaya jika  saya  seorang yang  bijak tentulah  saya  mengangkat batu  itu  dengan bantuan orang ramai  ataupun menggunakan khidmat kenderaan.Jikalau batu itu lebih besar daripada kenderaan pastinya  kenderaan  itu juga  tidak mampu .

Setelah berumur dewasa ini bermacam pengalaman yang  saya  tempohi  tetapi  tidaklah menarik seperti mereka yang  telah berkahwin....betul tak...???perjalanan mereka yang  telah  berumahtangga yang  pasti  agak mencabar lebih lagi  kepada kaum wanita.Mereka  sanggup menggadai  nyawa kerana cinta dan kasih kepada warisan zuriat  keturunan.
Dewasa ini saya  amat kagum  dengan  kegigihan seorang wanita dalam menempuh dugaan sebagai seorang ibu dan isteri.Mereka bekerja mereka mengasuh mereka menjaga....berat berat berat....bukan  satu perkara yang  mudah untuk  digalas kepada mereka yang  tidak memiliki kecekalan dan  kesungguhan.

Indahnya  dunia hari ini,...syurga indah..disinilah tempat  percubaan dan menggali ilmu untuk dibawa ke  alam barzakh kelak...

insyaalllah....


No comments:

Post a Comment

Paparan yang sangat popular

Pendaftaran Percuma

Saya sebagai agen yang dibenarkan untuk mengaktifkan MyKad,Kedai dan Agen untuk menyertai Program Mykad Smartshopper.Program ini diperkenalkan oleh Affiliate Junction bertujuan membuka ruang dan peluang kepada mereka yang berminat dalam pengurangan kos perbelanjaan,pengiklanan,menambahkan lagi pelanggan dan pendapatan sampingan atau sepenuh masa.Pendaftaran adalah percuma
Hantarkan
1-NO MYKAD(IC)
2-ALAMAT
3-NO TELEFON
4-NAMA
5-E MEL
6-PILIHAN(mykad,kedai atau agen)
p/s kepada yang berminat memilih daftar kedai atau Agency
a)-Pastikan kedai memiliki sijil SSM dan internet.
b)-tetapkan tarikh dan tempat temujanji(tujuan memberi maklumat lanjut berhubung perkara program yang dimaksudkan)






Followers